VIOLÈNCIA DE GÈNERE
LLEI D'EDUCACIÓ DE CATALUNYA
La Llei d'Educació de Catalunya (LEC) és una llei de rang autonòmica aprovada pel Parlament de Catalunya el 2009 i publicada al DOGC el 10 de juliol d'aquell any. La llei desenvolupa i concreta les competències d'educació que té Catalunya en virtut de l'Estatut de Catalunya i es basa també en el Pacte Nacional de l'Educació.
Aposta per un servei d'educació de Catalunya on els centres
públics i concertats participin dels criteris d'equitat, excel·lència i
corresponsabilitat garantint-los la suficiència econòmica per al seu
funcionament, respectant el dret a la lliure elecció de centre dels
ciutadans, i el dret a definir el caràcter propi per part de la
titularitat de cadascun dels centres educatius, que la mateixa llei
defineix per als centres públics.
Es pot descarregar en format PDF, en el següent enllaç (>>).
CONVENCIÓ SOBRE ELS DRETS DE L'INFANT
La Convenció sobre els drets de l'Infant és un instrument
internacional que estableix els drets civils, polítics, econòmics, socials i
culturals de la infantesa. Fou adoptada per l'Assemblea General de les Nacions
Unides el 20 de novembre del 1989 i entrà en vigor el 2 de setembre del 1990
després de la seva ratificació per part de vint Estats membres.
PROTOCOL D'ABSENTISME DEL MARESME
La Comissió d’absentisme neix dins del grup de treball dels educadors i educadores del Maresme per una necessitat sentida des dels Equips Bàsics d’Atenció Social, en ser l’absentisme un tema de responsabilitat municipal.
Es pretén donar resposta a la dificultat existent de treball coordinat amb els centres educatius, amb la finalitat de crear un document marc que serveixi de base tant als municipis que no disposen de protocol d’absentisme, com a la mobilitat de professorat entre els centres de primària i instituts de secundària, tant públics com concertats o privats.
Es pretén donar resposta a la dificultat existent de treball coordinat amb els centres educatius, amb la finalitat de crear un document marc que serveixi de base tant als municipis que no disposen de protocol d’absentisme, com a la mobilitat de professorat entre els centres de primària i instituts de secundària, tant públics com concertats o privats.
PLA DE PREVENCIÓ DE DROGODEPENDÈNCIES
El Pla de prevenció de drogodependències ha de ser un marc de referència per a tots els agents que estiguin treballant la prevenció de consum de drogues al municipi. Per tant ha de ser una responsabilitat compartida, una suma d’esforços i una accció coordinada Tenint en compte que:
- S’ha d’ocupar de tots els problemes i perills associats al consum de drogues (salut, relacionals, convivència, accidents...).
- S’ha de generalitzar (ha d’arribar a tothom).
- S’ha d’iniciar a la infància.
- Ha d’educar en habilitats per a la vida (habilitats socials, cognitives i emocionals).
- Ha de donar respostes integrals, amb accions universals, selectives i indicades.
- Ha d’implicar a tota la comunitat: àrea de Benestar, Família i Educació, ABS, IES, Escoles, AMPA, AAVV, entitats (esportives, lúdiques, juvenils, culturals...), farmàcies, mitjans de comunicació, comerciants, cossos de seguretat... Afavorint la corresponsabilitat d’Entitats, Institucions i persones.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada